Vennootschap / vzw
Hoe start je je vennootschap?
Opstarten van uw nieuwe vennootschap: wij helpen u graag!
Of u nu kiest voor een BV, NV, GCV of VOF, wij begeleiden u van A tot Z bij de opstart van uw vennootschap.
Voor een BV of NV:
- Financieel plan: Dit is verplicht en wij helpen u graag bij het opstellen ervan.
- Notaris: De tussenkomst van een notaris is vereist voor de oprichtingsakte.
Voor een GCV of VOF:
- Geen financieel plan: Voor een GCV of VOF is een financieel plan niet verplicht.
- Oprichtingsakte: Wij zorgen voor het opmaken van de oprichtingsakte.
Stappen en kosten via Online Boekhouders:
Jouw vennootschap of vereniging oprichten gaat zo:
Verkennend gesprek
Tijdens ons intakegesprek gaan we samen op zoek naar de perfecte vennootschapsvorm voor jouw situatie. We bekijken zowel de fiscale aspecten als de aansprakelijkheden om de beste keuze te maken voor jou. Eens we de ideale structuur hebben bepaald, begeleiden we je moeiteloos naar de volgende stap.
Opvragen informatie
Om de opmaak van jouw oprichtingsakte en financieel plan vlot te laten verlopen, sturen we je een handige vragenlijst toe. Daarin vragen we naar een aantal essentiële gegevens, zoals de identiteit van de oprichters en bestuurders, de naam en het doel van de vennootschap, en een inschatting van je omzet en belangrijkste kosten. Met deze informatie op zak kunnen we meteen een eerste schets van jouw financieel plan opmaken.
Finalisatie financieel plan
Samen bekijken we de eerste versie van jouw financieel plan. We bespreken alles in detail en passen het plan indien nodig nog aan tot het perfect aansluit bij jouw situatie. Zodra we allebei tevreden zijn, sturen we de definitieve versie door naar de notaris.
Voor de oprichting van een VOF of GCV is er geen financieel plan vereist. We informeren je hierover uiteraard tijdens ons intakegesprek.
Oprichtingakte
Eens je akkoord bent met de definitieve versie van het financieel plan, stellen wij de oprichtingsnota op voor de notaris. Deze zal dan een ontwerp van de oprichtingsakte opstellen. We bekijken dit ontwerp nauwkeurig en voorzien de notaris van feedback om er zeker van te zijn dat alles correct is.
Voor de oprichting van een GCV of VOF hoef je niet langs de notaris te gaan. In dat geval nemen we alles in eigen hand en stellen we de oprichtingsakte zelf op.
Ondertekening van de akte
Het moment van de waarheid is daar! Met de ondertekening van je definitieve oprichtingsakte is de geboorte van jouw vennootschap een officieel feit. Proficiat!
Laat de rest aan ons over. De notaris neemt de publicatie van de akte in het Belgisch Staatsblad voor zijn rekening. Bij de oprichting van een GCV of VOF hoef je je hier zelfs geen zorgen om te maken: wij regelen alles voor jou. Zo kan je je volledig focussen op de start van jouw droomonderneming.
Activatie van onderneming en BTW
Zodra jouw vennootschap officieel is opgericht, gaan we meteen aan de slag om alles in orde te brengen. We activeren je vennootschap bij de ondernemingsrechtbank, zodat je officieel van start kan gaan. We zorgen er ook voor dat je vennootschap aangesloten is bij de sociale verzekering, zodat je en je medewerkers optimaal beschermd zijn.
En dat is nog niet alles! We nemen ook de aanvraag van je BTW-nummer voor onze rekening, zodat je vlot facturen kan uitschrijven en BTW kan recupereren. Om alles in overeenstemming te houden met de wetgeving, stellen we tot slot het UBO-register op.
Opstart van je boekhouding
Eens je ondernemingsnummer en BTW-nummer binnen zijn, gaan we meteen van start met de opstart van jouw boekhouding! We begeleiden je met alle nodige formaliteiten en zorgen ervoor dat alles tiptop in orde is. Zo ben je in no time klaar om te knallen met jouw zaak!
Wat is ons tarief hiervoor?
Activiteit
|
Kost
exclusief btw
|
---|---|
Intakegesprek
We maken kennis met elkaar, en met onze manier van werken
|
Gratis |
Oprichting BV of NV
Opmaak financieel plan, coördinatie met de notaris, nalezen akte, inschrijving KBO, inschrijving sociale kas, aanvraag BTW nummer, opmaak UBO register
|
€ 1000 |
Oprichting GCV of VOF
Opmaak oprichtingsakte, neerlegging ondernemingsrechtbank, publicatie Belgisch Staatsblad , inschrijving KBO, inschrijving sociale kas, aanvraag BTW nummer, opmaak UBO register
|
€ 1000 |
Kost ondernemingsloket
Het ondernemingsloket rekent ons een kost aan voor de inschrijving. Wij rekenen deze door.
|
€ 105,50 |