Meest gestelde vragen of FAQ (frequently asked questions)

Zijn mijn gegevens veilig in de cloud?

Uw gegevens worden bewaard in de cloud. Wij werken samen met Exact online, die samenwerkt met Rackspace, een gecertificeerde hostingprovider. Hun datacentra staan bekend als de veiligste ter wereld. Werken in Exact Online gaat via een beveiligde verbinding, versleuteld volgens industriële standaarden. Onafhankelijke experts testten de beveiliging. Exact online is dan ook de trotse bezitter van het ISAE 3402 Type 1 certificaat. Van alle data wordt dagelijks ook een back-up gemaakt. Uw data wordt dus wel degelijk bewaard.

Moet ik bepaalde software of programma's installeren?

Neen, er hoeft niets geïnstalleerd te worden op uw computer. Het enige wat u nodig heeft is een laptop, desktop, tablet en een werkende internetconnectie. Wij regelen voor u de toegang tot ons online platform (Exact Online). U ontvangt via email een login en paswoord. Maar wat is het grote voordeel van dit zogenaamde ‘web-based’ boekhoudprogramma? Altijd en overal toegang (zowel mac als pc), al uw documenten zijn steeds raadpleegbaar, gegevens zijn eenvoudig delen met collega’s en u bespaart een hoop papierwerk!

Wat als de software wijzigt? Moet ik dan bepaalde updates installeren?

Neen, aanpassingen aan het systeem gebeuren automatisch achter de schermen. Bij het inloggen krijgt u dus altijd de meest recente versie te zien.

Krijg ik een opleiding om het systeem te leren gebruiken?

Wij leggen u de werking van het systeem persoonlijk uit en u krijgt ook een beknopte handleiding ter beschikking. U kunt ook gebruik maken van de uitgebreide help sectie binnen Exact online. Bijkomende vragen kunnen telefonisch worden beantwoord en wij bieden ook online support aan waarbij we uw scherm overnemen en het systeem live aan u voorstellen waarbij u direct kunt meevolgen.

Ik heb reeds een boekhouder maar wil graag overstappen, hoe doe ik dat?

Overstappen van boekhouder kan op gelijk welk ogenblik maar er zijn wel een aantal zaken waar je best rekening mee houdt. Wij helpen je hierbij. Lees alvast ons blogartikel hierover voor meer informatie.

Wat is de beste periode om over te schakelen van boekhouder?

In principe kan je op gelijk welk ogenblik overschakelen.  Echter om dubbele kosten te vermijden is het best dat je overschakelt op het einde van een periode (kwartaal) Wij nemen contact op met je huidige boekhouder en bespreken met hem/haar hoe we de overgang best inrichten.  Je hoeft daar zelf geen actie in te ondernemen.  Boekhouders zijn verbonden door een deontologische code waardoor de overgang nooit voor problemen zorgt.

Wat is het verschil met een 'gewone' boekhouder?

Waar je bij een gewone boekhouder je papieren fysiek binnenbrengt, breng je ze bij ons digitaal binnen.  Je kan ze opladen, doorsturen via email of scannen via je mobiele telefoon. Dit bespaart je een pak werk op het einde van het kwartaal en geeft ons ook de mogelijkheid om je documenten onmiddellijk te verwerken.  Zo krijg je direct een zicht op je cijfers en hoef je niet te wachten tot het einde van een kwartaal of een jaar.

Staat uw vraag er niet tussen?

Klik de gewenste vraag open in het overzicht met meest gestelde vragen om het antwoord te lezen. Heb je toch nog een vraag die niet in deze lijst voorkomt, aarzel dan niet ons een mailtje te sturen met uw vraag: info@onlineboekhouders.be.
Meest gestelde vragen of FAQ